Turbo boost din ernæring med grøntsagsjuicing

Hvis du vil turbobooste din ernæring, er grøntsagsjuicing et must.
Hvorfor er rå grøntsager så næringsrige?
home_image_01
   
Der er en større del af vitaminer, mineraler, enzymer og plantenæringsstof i rå grøntsagsjuice end der er i andre kilder. Fordi det er råt, er alle fordelene ved det bevaret, i modsætning til kogte grøntsager, hvor nogle af næringsstofferne er forsvundet i kogning processen. Et afgørende element i rå juicing er klorofyl, det stærke grønne pigment man ser i alle planter, der er nøglen til fotosyntese, processen hvor planter laver energi ud fra sollyset. Dette næringsstof har mange fordele. Før du skynder dig ud for at købe grøntsagsjuice, så tænk igen. Du vil opnå en meget bedre kvalitet ved selv at lave juicen fra bunden. De juicer man køber, er sommetider varme behandlet, og de indeholder ofte sukker og konserveringsmidler. Et glas råt grøntsagsjuice tre gange om ugen vil fremme fordøjelsen, rense dit fordøjelsessystem, afgifte din tyktarm, booste din energi, give dig sundere negle og hår, og booste dit immunforsvar. Ret gode grunde til at gå i gang med juicing.
Hvilken juicer skal jeg vælge?
Hvilken juicer skal jeg vælge?
Man kan købe elektriske juicere, som normalt er centrifugerende, eller man kan købe masticerende juicere, der presser juicen ud af cellerne i grøntsagerne, en more grundig metode med mere juice og bedre kvalitet.
Hvilke grøntsager skal jeg juice?
Hvilke grøntsager skal jeg juice?
Grøntsager der er nemme at juice er gulerødder, agurk, spinat, broccoli, kål, og brøndkarse. De mørke, bladrige, grønne grøntsager indeholder mest klorofyl, men du bør sigte efter en variation i grøntsagerne.
Hvordan juicer jeg?
Hvordan juicer jeg?
ørst bør du vaske dine hænder i sæbevand. Derefter renses alle grøntsagerne grundigt i koldt vand for at fjerne bakterierne. Hak grøntsagerne i små stykker, og læg dem i juiceren.